woensdag 20 juni 2007

Hallo Hallo!

Kijk eens aan.
Daar ben ik weer.
Hoi allemaal.
Alle klaar met scholigen,
Alle gestreste zielen,
En alle mensen al heel lang niet meer op school zitten,
En alle mensen die weer eens anders moeten zijn.
Hallo!



Gister
Gister heb ik heel fijn een schilderij gekocht.
Zie hier, en aanschouw;

Verder heb ik nog geld gespendeerd aan een tv kastje.
Maar daar komt geen tv op, stel je voor.
Wel een aquarium!
Met of zonder vissen, das nog wel de vraag.

En een bureau is nu ook van mij!
Hij is heel oud, en donker,
En uuhw, antiek, en met een glasplaat,
En beschadigd.
En heel mooi!
Ik voel me net als een klein meisje dat aan opa's bureau zit.
Maar dan een groot klein meisje zeg maar,
Want zo groot is het bureau niet.
Snap je?
Vandaag
Verder ging ik vandaag nog eens 2 uur op school kijken!
Eigelijk 4 uur.
Want ik ging een poosje kijken naar allemaal;
C's, H's, N'en, Cl'en, en uuhw dubbele bindingen enz.
Heel interessant.
Ik heb er dan ook veel van geleerd.
Namelijk:
Wie een 3-ethyl-(1-methyl)5,5,6-methyl-cyclotrinonaan-carbonzuur kan tekenen;
Die is gek.
Sjonge.
Wat een humor dat Scheikunde.
Ik geloof dat ik vannacht ga dromen over die leuke verbindingen.!

Verder ging ik nog naar de fysiotherapeut.
Nee wacht.
Het was een manuele therapeut.
Hij ging niet zoals alle andere mensen mn arm uit de kom trekken,
Maar hij ging mn rug en schouders kraken.
Heel interessant.
Zo ging dat:

Meneer: Goed, doe je shirt maar uit en kom op je rug op deze tafel liggen.
Mariska: *Doet wat haar gevraagt wordt*
Meneer: *Begint op mn sleutelbeenderen te drukken* En hoe voelt dit?
(Jaa ze vragen nooit: doet dit zeer? of: voelt dit fijn? Nee, altijd open vragen hea)
Mariska: Uuhw jaa, appart hea. Maar niet pijnlijk als u dat bedoelt
Meneer: Goed, dan druk ik nu op je 2e rib van rechts.
Oh ja, ik zie het al. Helemaal vast! Merk je?
Mariska: Uuuuuuuhw ja vast wel. Denk ik?
Meneer: *Drukt nog eens stevig op de 2e rib van rechts, en nu ook van links*
Jaa nu je 3e rib dus, in je oksel. Och, ja ik voel het al. Helemaal stroef.
Dat zou je niet verwachten hea.
Mariska: Oh ja, nee nee, egt heel appart ja.
Meneer: *Drukt 5x op 2e rib links, dan wrijft hij eens over de aangrenzende schouderspier, draait 3x aan het sleutelbeen, drukt op de groene knop en ploep! daar is het antwoord.

Kom volgende week maar weer terug.

Jaa dat was het.
Interessant hea?
Hij heeft een heel interessante visi op mijn schouder.
Want mn rug zit vast ofzo.
En daardoor is er een soort kettingbotsing in mijn schouder.
Goed. Wie weet kan hij me weer aan het dansen krijgen!
I hope so...

Dat was dan weer eens mijn dag!

Geniet van de momenten dat je gelukkig bent met jezelf.
En loop eens een rondje buiten, das heel leuk en gezond.

Liefs.
Mariskaas

5 opmerkingen:

Tinkolo zei

Joepie de eerste reactie :P
Leuk hoor die verbindingen, ik lust er ook wel een (waar smaken ze naar, zout of zuur zeker:P) EM rules
Cool dat die man verstand had ofzo succes ermee !!!

stem rouvoet,

Tinkolo

Myrthe zei

hey

ja beter wel weer ooit kunnen dansen

want dat kan je egt te goed!!

xx

Myrthe

Anoniem zei

Heej Maris!

Haha zelden dat ik blogs lees, dus dit is al uniek voor mij...

However, 't is wel lache om te lezen, mensen die hun dagsomschrijving in een blog zetten..

Anyway ... see you 1 juli @ Timo?

Martin

Anoniem zei

Haha, klinkt als n iemand die goed is in zijn vak...
Ik zou spontaan op de verkeerde rib drukken denk ik :)

Maar ik deel jouwn blijheid over bindingen niet.
Sorry!!

Anoniem zei

haha, jij hebt een leuke blog en boeinde schrijfmanier. Rare fysio, ik ben er nog nooit geweest bij zo iets, is het spannend? maar eh, niet alleen slecht van jou hoor, dus ook van mij, want ik wist ook niet dat jij dr 1 hebt. ik wil een x jou kamer zien, met zo'n opa bureau, klinkt hermisch (dit is een rare combinatie van meerdere woorden), oke liefs