maandag 2 juli 2007

Er was een jongetje.
En hij zei, met een trots gezichtje, tegen mij:
Ik heb de hele berg afgerent!

Prachtig zoiets.
Dat een kind zo trots kan zijn op iets wat hij gedaan heeft.
Zo trots dat iedereen het mag weten.
En hij vergelijkt zich ook niet met andere mensen om zich heen.
Hij kan gewoon trots zijn op zijn prestatie van dat moment.

Waarom zijn we niet gewoon als kinderen,
En waarom moeten we ons telkens maar weer vergelijken met andere mensen om ons heen?
Waarom zijn we niet gewoon trots op ons zelf.
Want ik vind dat we dat verdienen.
Een keertje trots zijn op ons zelf.

11 opmerkingen:

Maiku zei

cker! cker!
en toch vindt het wel moeilijk.. om eerlijk te zijn..
ik.. ben gewoon niet zo snel trots op mezelf..
it's.. just me, I guess

Maaike

Lydia zei

je mariska
ik ind je vorige stukje heel mooi:)
dat soort gedachtes herken ik:)

dit is ook fijn.
Op dit momemnt ben ik alles behalve trots op mezelf.
En terwijl dat dit weekend net andersom was.
:(
lydia

Maiku zei

Lydia..
ik ben heeeeeeeel trots op je :)
echt waar!!
het kan me geen worst schelen in welke klas je zit of blijfzitten.
Het veranderd niets hoe ik over jou denk :)

Maaike

MARIS KAAS? zei

Aahw Ly noo?
Blijf j zitten?
Jammer man.
Aahw je hebt er hard voor gewerkt.
Meer kan je niet doen.
Het komt wel okee.
We love you!
En you know that :)
Je mag best heel erg trots zijn op het feit dat je zo lief bent, en dat je zo gaaf haar hebt altijd, en dat je heel snel bruin word, en dat je gitaar kan spelen en piano ook nog eens! en dat j zooooo mooi kan zingen, en dat God ontzettend mega veel van jou houd. (en van verder alle mensen ook! jaja) en wel meer dingen hoor! Ik ga nu maar snel leren voor mn herkansingen, zodat ik ook trots op mezelf kan zijn.

Anoniem zei

Pff, je kan zoo veel van die kleine kindjes leren..
Best apart eigenlijk, kbedoel, ze doen alles onbewust en toch lijkt veel wat ze doen heel logisch, veel logischer dan de dingen die wij doen..

Lydiaatjeeee, je weet nu wel hoe ik dr over denk, maar toch nog n hug voor jou :)

kus

Maiku zei

waw..
over j haar ben ik het met Mariska eens.
Wie gaat er allemaal mee naar de kapper? Dan mag je mooi toekijken hoe mijn lange haar.. eraf gaat!!
yay

Maaike

Myrthe zei

Maaike !!
Neeeeeeeeeeeeeh!!!!

Alsjeblieft.....

Lydia zei

haha
wauw
niet zo overdreven... ik doe havo 4 maar een keer over hoo.,r niet 30 keer:P

Ik ben best trots.
Heb vndaag 8,5 uur gewerkt bij der groentenkonig:)
lydia

j zei

Amen.
Mee eens.
En we mogen vét trots zijn dat wij gewoon een heel gave Vader in de hemel hebben. Prinsen en Prinsessen, nou, daar ben ik wel trots op!...

Misschien moeten we eerst een berg helemaal afrennen?

xj

Tinkolo zei

Marisgirl schrijf weer eens wat!
en wie is J?

--
Inmiddels verblijven wij,

Tinkolo

http://tinkolo.blogspot.com/

Maiku zei

Myrthe
Jaaaaa!

Believe it or not..

:P

Mris, hoe ging het bij de kapper? :) Is het mooi geworden? Donderdag ga ik :D