woensdag 20 februari 2008

Lulletje rozewater

Daar zit je dan in het computer lokaal. Ze noemen het een computerlokaal maar volgens mij is het stiekem gewoon een leerlingen-opsluitplaats. En toevallig vind je er dan een stuk of 30 computers. Voor de ramen zitten tralies. Ja echt waar. En op de ramen zit een slot. De computers zitten met een slot vastgeketend aan de tafel. Ik vraag me af waar ze bang voor zijn. Dat iemand door zo’n minuscuul raam naar binnen klimt en er dan 30 computers uit weet te wringen? Of dat iemand de ramen in gaat gooien en dan vervolgens alle computers meeneemt? Humm dat is eigenlijk vrij aannemelijk. Want de ex-conciĆ«rge die nog altijd met zijn vrouw in een honk woont op de parkeerplaats naast school is waarschijnlijk zo oud dat hij het niet eens hoort als een bulldozer door school dendert.

Als ik nu zou moeten schrijven over waar ik nu mee bezig hoor te zijn: Er was eens een schattig klein leverlobje. Hij was 1mm groot. Dat lijkt erg klein maar eigenlijk zijn alle 100.000 leverlobjes uit je leven zo groot. Nog interessanter is hoe alle adertjes lopen door dat leverlobje. Dit leverlobje waar ik over schrijf heette piet. Piet had een heel saai leven. Hij brak de hele dag giftig ammoniak om in ureum. En verder bestond hij uit heel veel celletjes. En zuurstofarm bloed is eigenlijk niet blauw maar donkerrood.

Einde!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik dacht altijd dat Hosek naast de school woonde.. maar dat is dus niet zo:P

Lydia zei

haha
he cool
Maar het komt toch best vaak voor dat leerlingen in hun rugzak zo'n pc stoppen, dat valt helemaal niet op bij de brug van tegenwoordig die een tas van hier tot Tokyo heeft.

Dus
Lydia

Tinkolo zei

mooi verhaal, publiceren zou ik zeggen

Anoniem zei

Van hier tot Tinkolo?

Marjolein zei

Tzou ook wel stom zijn als zuurstofarm bloed blauw was
want als je dan valt, en je raakt een plek waar er zuurstofarm bloed uit komt, dan bloed je blauw..
dat is eng
dus dat kan niet

:D

MARIS KAAS? zei

Maar wie denkt er dan dat Hosek naast school woont?

Lydia zei

ja waarom zou je dneken dat ik dat was!
Ik zou zoeits nooit denken
l