zondag 27 januari 2008

Hoe wat wie waar?

Als een Bonbon een Kwadon heette.
Zouden mensen hem dan meer of juist minder snel kopen?
Of zou dat helemaal niks uitmaken..

Als ik bruine ogen had.
Zouden mijn ogen dan groter lijken?
Of zouden mensen me dan aantrekkelijker vinden?
Of zou het niet zo veel uitmaken..

En wat nou.
Als hier in Nederland de christenen vervolgt worden.
Net zo erg als in landen zoals China en Korea.
Zouden jij en ik dan nog wel naar de kerk gaan.
Of zou dat allemaal niet zo veel uitmaken?


Ik besef me hoe veel geluk we hebben dat we in Nederland geboren zijn.
En we leven hier niet gewoon om lekker te genieten enz.
We mogen ook echt iets met ons leven gaan doen.
We mogen onze welvaard ook wel delen met mensen die misschien het niet zo goed hebben als wij hier.

Ook al is het iets kleins.
Het geeft je zels nog een goed gevoel.
En misschien kan dat wel dat kleine beetje invulling van je leven zijn.
Die het verschil maakt tussen gewoon rijk, en geestelijk rijk.

En waarom zijn er in dit welvarende land zo veel mensen depressief?
Er klopt iets zo erg niet in deze wereld.
Het klopt niet.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heee!

er is idd iets goed mis in deze wereld, ik bekijk het altijd maar zo, ik ben blij dat ik het zo goed heb in Nederland en geef ook maar aan goede doelen zodat zij het mayby ook wat leuker kunnen hebben, en ik denk altijd als ze het nou zo en zo zouden doen, niets aan de hand, maarja of ze zijn vet arrogant, of ik heb gewoon niet de moed om naar de keniase president ofzo te gaan;) en daarbij blijven er altijd verschillende terroristische groepen die de boel verzieken,

hoe kan ik dan als kleine hannelore op deze wereld het verschil maken?
of wij als klein nederland?

liefs

Anoniem zei

ph, zwaar mariska!
voor s9ommige mensen is nederland wel fijn, denk aan alle asielzoekers..maar voor de rest, ik zou wel ergens anders willen wonen ghoor, as ik hier niet zoveel vrienden had.
kus
lydia

Tinkolo zei

welvaard met een d? :P