donderdag 22 november 2007

De geheime wereld achter school.

School. De meeste mensen haten het.
De meeste. Let op mijn woorden.
Want ik niet! Jup ik ben de uitzondering op de meute.
School. Zucht. Een heerlijk woord in mijn oren.

Gelukkig horen jullie dit niet, maar lezen jullie het.
Want anders waren jullie nu allemaal tegen mij aan het schreeuwen.
Dus nu hoef ik ook geen oordopjes te kopen.
En kan ik dat geld uitgeven aan eten.
Waardoor ik niet verhonger. Dank jullie wel!

Gooooed. Maar ik ben dus blij met school.
Laten we beginnen bij hoe mijn dag verloopt.
Ten eerste zet ik te tijd stil als ik ga slapen.
Dus ik zet om 12h de tijd stil.
Ik ga slapen totdat ik weer wakker word.
Dan zet ik de tijd weer aan en kijk ik een film, of 2 films.
Dan is het 5h s'ochtends.
Ga ik weer slapen, maar nu met de tijd aan.
Om 7h ga ik douchen en me klaar maken voor school.

Ik zap me vervolgends met mijn transporteermachine naar school.
Ergens achter de bosjes bij ex-weerdenstein stap ik uit.
En ik loop naar school.
Met mijn boekentas die door de demagnetiseerder erin niks weegt.
En ondertussen speelt mijn ingebouwde mp3 speler zonder oortjes fijne muziek in mijn hoofd.
Geniaal. I love it.

Bij mijn kluis aangekomen zie ik met de ogen in mijn achterhoofd of er iemand achter me staat.
Als dat niet het geval is doe ik mijn kluis open.
En dan druk ik op de limoenkleurige knop.
"Opzuigen"
Mijn kluis zuigt mij en mijn tas op.
Ondertussen wordt de robotmariska met tas er weer uitgegooit.
Robotmariska gaat fijn de hele dag naar school.
Samen met al haar robot-buddies.

Ondertussen vieren wij echte mensen achter de kluisjes feest op Loohcs.
Dat is namelijk het omgekeerde van school voor de intelligenteren onder ons.
Op Loohcs is er bier, zitzakken, lounchmuziek, dansvloer, twister, popcorn en een zwembad.
In ieder geval op dinsdag. Want op vrijdag is er een kartbaan, en botsautotjes, en een reuzenrad.
Elke dag feest op school. Wie wil dat nou niet?
En dan als de bel gaat, dan moet iedereen weer uit zijn of haar kluisje.
We nemen afschein in tranen en beloven elkaar te bellen.
En die dag daarna zien we elkaar weer.

Dus even mijn inleiding veranderen:
School. De meeste mensen haten het.
Eigelijk iedereen.. Maar Loohcs haat ik niet!
(...) (...)
Dank jullie wel!

Einde.

4 opmerkingen:

Tinkolo zei

Hoe verzin je het, ik wil ook naar Loohcs !!! :D

Anoniem zei

ik wil ook een limoenkleurige knop !!

Anoniem zei

Geniaal bedacht gewoon!
liefs, hannelore

Anoniem zei

Hee maris,
ja wanneer jij maar wilt:)
dinsdag en woensdag zijn de leukste dagen(ook de langste, dus dan pik je het meeste mee), alleen volgende week is er niet zo'n heel leuk thema(denk ik;)) dus geef jij maar een gil zou ik zeggen!:)
liefs