zaterdag 27 oktober 2007

Zwemmen in de vijver.

Hij tikte op zijn hoed.
En hij liep voorbij.
Een jaar geleden,
Toen zag ik die man.
En ik dacht:
Waar is zijn vrouw.
Waar is zijn hond.
En ik kende hem wel.
Na 5 seconden was hij bekend voor mij.

Hij zwom een rondje.
In de vijver om de hoek.
5 maanden geleden.
Toen zag ik die man weer.
En zijn hond stond aan de kant.
Met een stok in zijn bek.
En ik dachtWaar is zijn auto.
Waar is zijn vrouw.
En ik kende hem al weer.
Hij was een vriend in de vijver.

De deurbel ging.
En de man stond er met zijn auto.
6 weken geleden.
De man vroeg om een bijdrage,
Voor het plaatselijke buurthuis.
En ik dacht:
Hé,
Ik ken die man.
Maar waar is zijn hoed.
En hij pakte zijn hoed en tikte erop.
En ik dacht:
Waar is zijn vrouw?

Ik liep tegen een man op.
In de plaatselijke supermarkt.
Het was gister.
En ik wist dat hij het was.
Hij draaide zich om en tikte op zijn hoed die hij niet op had.
En ik dacht:
Nu weet ik waar zijn vrouw is.
En hij lachte.
Hij wist het net als ik,
Dat zijn vrouw tegenover hem stond.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

verbluffend.
Maak een gedichtbundel
en je bent rijk!
ben je al..
lydia

Tinkolo zei

Prachtig!!! :D ookal snappen Tinko's hier meestal de helft niet van :P

Tinkolo dus

Anoniem zei

wauw
heb je die zelf gemaakt?
want dat vind ik echt het mooiste gedicht in een paar maanden wat ik heb gelezen!:)
nice
later(s)
judith