zaterdag 24 februari 2007

Made in De Achter Tuin..
Niet blootstellen aan licht, geluid, condens en ultraviolette straling.


Tja, dat stond er op mijn biertje.
Geen idee hoe het daar kwam.
En ook geen idee hoe er ooit een bier brouwerij in mijn achtertuin kwam!
Maar goeed.

Nog een probleem naast wazige gedachten.
Hoe ga ik mijn biertje openen zonder hem bloot te stellen aan:
Licht, geluid en ultraviolette straling?
Condens lag er niet in mijn kamer.
Wel in de achtertuin trouwens.
Dus hoe ooit dit biertje daar gecreert heeft kunnen worden in mij een raadsel!

Hopelijk was het niet al bedorven…
”Ten minste houdbaar tot einde: jun 2007.”
Okee goed.
Nu is het Eind februari.
Dus dat gaat nog wel goed.
Maar goed.

Nu eerst openen.
Als ik de lamp uit doe, en de gordijnen dicht.
Komt er dan nog ultraviolette straling mijn kamer binnen?
Misschien maar ook de luxeflacs erbij sluiten.

Zo zachtjes als ik maar kon doen,
En zo donker als het maar kon,
En zelfs zonder condens!
Opende ik mijn biertje.

Geen boem, knal.
Zelfs geen plop.
Totaal geluidsloos opende ik mijn bier.
En ik was trots op mezelf!
Je moest eens weten.

Humm.
Ik moest wel even mijn hoofd leeg maken voordat ik heel zachtjes een slok durfde te nemen.
Gelukkig, geen geklots.
En het bier smaakte ook cker niet slecht.
Misschien iets mossig, drossig, droppig.
Drop ??
Heel origineel!

Dus zo dronk ik mijn bier dat smaakte naar drop.
Zachtjes, langzaam en met de gordijnen+ luxeflacs dicht.
En zonder condens.

Jammer dat het zoveel moeite kost om bier met dropsmaak te drinken.
Logisch dat ze het uit de winkel geschrapt hebben.
Wat ben ik toch een uitverkoren persoon dat ik het mocht testen.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

En.. vond je het lekker? Lijkt me beetje rare combi ;-)

Anoniem zei

en dan vinden sommige mensen mij al raar...
(K)

xx

Lydia zei

ha das een goeie lein:)

snorrie hoor
origineel.
morgen moeten we naar school.
en dan hebben we geen fame
dan heb ik gewoon tijd.
raar is dat eigenlijk..

lydia

Joab Michaƫl zei

kijk.. uv straling.. ik zal even uitleggen waarom dat zo schadelijk is.

het begon al bij de geboorte van paars. voor de ouders, rood en blauw, was de naam gelijk al een probleem: zou hij paars heten? of juist violet?. en niemand die het kon zeggen want hij zag er zowel paars als violet uit. dus uiteindelijk is maar besloten dat het allebij mocht.
Maar aan violet was iets raars. of aan paars dus eigenlijk. soms, als oranje of groen langskwam om te spelen (in het geval van groen zelfs ook om andere redenen) dan was het de ene keer: ja leuk! maar de volgende dag: NEE ROT OP! soms hoorde men hem ook in zichzelf praten. sommigen vonden dit heel raar, anderen zeiden: tis vast de leeftijd. maar hoe ouder paars werd hoe erger het werd. uiteindelijk besloten zijn ouders naar een psygiater (voor kleuren dan) te gaan.
deze chromater (chroma = kleur) wist het al snel: paars en violet waren schizofreen! tja.. wat moet je met een schizofrene kleur? chromater wist het wel: 'het is duidelijk dat de ene altijd heel boos is, en de andere heel aardig. als ik nou ze splits in de boosaardige en de aardige. dan kan ik de boosaardige onzichtbaar maken.'
na een lange bedenktijd werd toestemming gegeven voor deze operatie. Vanaf dat moment is paars vrij en ook heel aardig. violet werd toen ultra-violet, omdat hij niet meer zichtbaar was. maar zijn schadelijke eigenschappen zijn door een foutje van die chromater niet helemaal verdwenen.. vandaar

MARIS KAAS? zei

Job, je bent egt fijn!
Als jij nog even doorschrijft over kleuren, dan maar ik er wel een boekje van. Genaamt: De wonderlijke kleurenwereld. Deel I Gefabriceerd door Job en met dank aan Fantasia, het bier, de kamer en uuhw. Groen? Tja.

Anoniem zei

maar maar maar maar job
ik mocht over paars schrijven
kwas het alleen vergeten
maar dat maakt niet uit
:(

maar ondanks dat heb je het nog wel mooi omschreven hoor :)

xx

Anoniem zei

whaha vet cool ik wil ook een drop bier met zonder ultraviolette straling en ontroerend verhaaltje van job met de chromater sniff! maar mooi gesproken mensen
kusje met perenrozebotteolietankersuas!